Περί «νομοταγών πολιτών» και άλλων φαιδρών…

Ανακοίνωση-απάντηση σε άρθρο στον τοπικό τύπο που καταφέρεται ενάντια σε προηγούμενη ανακοίνωσή μας (2-2-2010) για την ένσταση τοπικής ομάδας για υπεράριθμους «αλλοδαπούς» παίχτες που χρησιμοποίησε η αντίπαλη (νικήτρια) ομάδα σε μεταξύ τους αγώνα πρωταθλήματος Παίδων.

Χανιά 5-2-2010

Ζώντας σ’ αυτή τη χώρα, μάθαμε το εξής πολύτιμο : είναι οι κοινωνικές διεργασίες εκείνες που στην πράξη νομιμοποιούν αλλά και απονομιμοποιούν απόψεις και πρακτικές, κι όχι απλά η εκφώνηση ενός νόμου…

Και για να μην πάμε μακριά (π.χ. στην απόλυτη νομιμοποίηση της παράνομης εξέγερσης του Πολυτεχνείου) , θα μείνουμε στα μικρά Χανιά μας και θα θυμηθούμε ότι ποτέ δεν «νομιμοποιήθηκαν» στις συνειδήσεις των Χανιωτών οι καθ’ όλα νόμιμες ξένες βάσεις στο Ακρωτήρι και τη Σούδα. Ποτέ, τις πρώτες μέρες μετά τη στυγερή δολοφονία του 15χρονου Γρηγορόπουλου τον Δεκέμβρη του 2008, δεν ένιωσε κανείς Χανιώτης ότι είναι παράνομες οι τόσες πράξεις βίας και αγανάκτησης που είδε να γίνονται στην πόλη από τα ίδια τα παιδιά του.  Τέλος η  απεργία πείνας των 15 μεταναστών στα Χανιά, που προκάλεσε τόσες «παράνομες» δράσεις αλληλεγγύης στον τόπο μας, ενεργοποίησε την πλειοψηφία φορέων και πολιτών στα Χανιά, στο πλευρό των «παράνομων» μεταναστών και των ακόμα πιο «παράνομων» αιτημάτων τους, συγκίνησε το πανελλήνιο και υποχρέωσε αρχηγούς κομμάτων και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, να ρίξουν μια ματιά στα Χανιά μας, και βέβαια τελικά, την κυβέρνηση Καραμανλή, να τους νομιμοποιήσει.

Γι’ αυτό κε Γεωργακάκη , αξιοποιώντας την εγκυρότητα και την εμπειρία σας, θα ήταν σκόπιμο να διαβάζατε τις ανακοινώσεις των συλλογικοτήτων, κρίνοντας την ουσία τους. Αυτήν που είναι μπροστά , αλλά και πίσω πολλές φορές από τα γράμματα. Πόσο μάλλον όταν βιάζεστε να τις χαρακτηρίσετε «φαιδρές».

Από την άλλη, αν η λύση κοινωνικών προβλημάτων ήταν η εφαρμογή ή η επιβολή των νόμων, τότε δεν θα χρειαζόταν να υπάρχουν κοινωνικές οργανώσεις, ομάδες διεκδίκησης δικαιωμάτων, κινήσεις πολιτών, και βέβαια ούτε και …δημοσιογράφοι.  Θα μπορούσαμε λοιπόν όλοι εμείς (κι εσείς) να διοριζόμασταν στην Αστυνομία, να βοηθούσαμε να εφαρμόζονται όλα βάσει νόμου, και όλοι θα ήταν τουλάχιστον …ευτυχείς σ’ αυτήν κοινωνία. Έτσι δεν είναι;

Όποιος νομίζει ότι ο ρατσισμός και οι διακρίσεις είναι κάτι που εκδηλώνεται μόνο στις σφαίρες της ζωής τις μεγάλες και σοβαρές – εργασία, εκπαίδευση, πολιτική – αγνοεί τούτο το βασικό, που μάλλον φανερώνει πόσο δύσκολο του είναι να μπει στη θέση του μετανάστη.  Ότι όσο οδυνηρό είναι το να φυλακίζεται κανείς χωρίς να ‘χει διαπράξει έγκλημα, το να παίρνει μεροκάματο πείνας, το να μην έχει δικαίωμα λόγου και ψήφου στον τόπο που ζει, άλλο τόσο οδυνηρό είναι το στραβό βλέμμα, η απαξιωτική κουβέντα, τα μικρά και καθημερινά. 

Πόσο μάλλον αν είσαι παιδί μεταναστών – από δω δηλαδή – και σου στερούν τη μπάλα.  Αν σου λένε ότι δε μπορείς να φορέσεις τη φανέλα της ομάδας που αγαπάς.  Αυτό κι αν είναι!  Αυτό κι αν είναι πληγή που τη θυμάσαι σ’ όλη σου τη ζωή. 

Για όλους τους μετανάστες, μια από τις πιο δραματικές στιγμές που βιώνουν τον ρατσισμό είναι για παράδειγμα, …στο λεωφορείο.  Όλο και κάποιος κάτι θα πει, κάπως θα κοιτάξει, όταν μετανάστης μπει στο λεωφορείο.  Και πράγματι, στα καθεστώτα απαρτχάιντ, λεπτομερείς κανόνες ρύθμιζαν ποιος θα κάτσει, σε ποια θέση.  Τώρα, πάντα υπήρχαν μαύροι που αντιστέκονταν με το να κάθονται στις θέσεις των λευκών, και πάντα υπήρχαν λευκοί που αντιδρούσαν. Μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι οι τελευταίοι αντιδρούσαν λόγω του ότι ήταν νομοταγείς, και – προς θεού – όχι από ρατσιστική διάθεση. Μπορεί να ισχυριστεί κάποιος πως «ότι είναι νόμιμο, είναι και ηθικό».

Εμείς έχουμε πολύ σαφή άποψη για το ποιος χύνει δηλητήριο. Και τώρα, και πάντοτε, το πρόσχημα είναι οι Κανονισμοί, οι Νόμοι κι οι Ντιρεκτίβες. Τι είναι όμως το γράμμα του κανονισμού μπροστά στο πνεύμα του αθλητισμού;  Άλλωστε, τους «Ιερούς Κανόνες» του Παιδικού Ποδοσφαίρου, μέχρι τώρα, μια χαρά τους ερμήνευαν οι ομάδες…

Έτσι λοιπόν, ελάχιστα μας ενδιαφέρει (το ίδιο θα ‘πρεπε και εσάς) αν οι παράγοντες των δύο ομάδων έχουν καλές σχέσεις και συνεργασία. Ελάχιστα μας ενδιαφέρει τι λέει ο Κανονισμός ποδοσφαίρου για τα μικρά παιδιά.  Αυτό που μας ενδιαφέρει (ελπίζουμε κι εσάς) είναι πώς προάγονται ανάμεσα στους μικρούς αθλητές, οι αξίες του υγιούς συναγωνισμού, της άμιλλας, του σεβασμού της προσωπικότητας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της αλληλεγγύης. Και αυτά θα υπερασπιζόμαστε μέχρι τέλους, και όχι το γράμμα των κανονισμών. Σ’ αυτή μας δε την προσκόλληση, φανταζόμασταν ότι θα ‘χαμε στο πλευρό μας και τους ευαίσθητους και δημοκρατικούς δημοσιολόγους, και πάντως όχι απέναντί μας.

Όσον αφορά στις πραγματικές εξελίξεις αυτών των θεμάτων, είναι οι κυβερνήσεις μας αυτές που σε λίγες μέρες θα ψηφίσουν (έστω και κουτσουρεμένα) το νέο νόμο για την απόδοση ιθαγένειας στα παιδιά που γεννιούνται, μεγαλώνουν και εκπαιδεύονται στην Ελλάδα. Με λίγα λόγια, τα παιδιά αυτά στο επόμενο ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα, τον Σεπτέμβριο, θα παίζουν πιθανότατα ως Έλληνες.

Όσο δε για την ουσία και την «ταμπακιέρα» , των όσων ακούγονται από τους παράγοντες των δύο ομάδων εκ των υστέρων, και αν κόπτονται τόσο πολύ για την εφαρμογή των κανονισμών και την δημόσια εικόνα τους ως «μη ξενόφοβοι», ας φρόντιζαν, αφού γνώριζαν, τις συνθέσεις των ομάδων, να ζητούσαν από τον διαιτητή και την διοργανώτρια αρχή, να μην διεξαχθεί η εν λόγω συνάντηση, για τους λόγους που επικαλούνται, και όχι να τυρβάζουν περί νομιμότητας εκ των υστέρων, αφού κέρδισε όποιος κι αν κέρδισε μέσα στο γήπεδο, παίζοντας μπαλίτσα… Ας αφήσουν τώρα τις «νομότυπες» επιστολές και δηλώσεις, και ας εξηγήσουν στους μικρούς μετανάστες παίχτες τους, που έκλαιγαν για ώρες, γιατί είναι άκυρη η νίκη τους, που κατέκτησαν τρέχοντας 2 ώρες στο γήπεδο, λόγω των διαβατηρίων των γονιών τους.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s